En smak av livet

Mat. Hälsa. Träning. Resor. Hit och dit och så vidare…

Nyttig äggsallad

Jag behövde snabbt energi i magen. Jag tog därför min masserade grönkål som jag hade färdig i kylen som rest från tidigare. Det är verkligen ett tips att alltid göra lite extra då denna sallad bara blir godare om den får ”moja” till sig i citronen en två dagar. Jag toppade salladen med två stekta ägg (bara en gula) äggen stekte jag i lite olivolja och jag strösslade över lite färsk chili och ekologiskt örtsalt från Renée Voltaire med ramslök. Som kronan på verket skivade jag en avokado på allt och tog lite ytterligare örtsalt. Yumm!! Lunch på under 5 minuter!

1 port

  • Masserad grönkål
  • 2 ägg (varav bara en äggula)
  • 1/2 avokado
  • lite färsk chili
  • örtsalt

 

Single Post Navigation

Lämna en kommentar