En smak av livet

Mat. Hälsa. Träning. Resor. Hit och dit och så vidare…

Red energy smoothie

Jag kickstartar morgonen med ytterligare en smoothie. Klockan är 07.10, det är mörkt ute och snö har lagt sig under natten. Mysigt! Jag tänder ljus och läser tidningen och njuter av morgonlugnet. Kl 10 ska jag iväg på Bikramyoga igen. Det rekommenderas att man inte äter på 3 timmar före ett pass, dock viktigt att dricka mängder med vatten för att skapa en ”vattendepå”. Jag dricker även ett supergott thé från Pukka som gör väldigt goda ört théer. Just det här heter licorice & cinnamon. Lustig blandning kan man tycka. Jag älskar det men min pojkvän säger yuck! Det är som man brukar säga, smaken är som baken…

1 glas

  • 6 stora frysta jordgubbar
  • 1/2 banan
  • 1/2 granatäpple
  • 1/2 röd grapefrukt
  • 1 cm färsk ingefära
  • 1 dl sojamjölk
  • lite malen kardemumma

Mixa alltsamman tills det blir en slät smoothie.

Tips; Jag tror att mynta skulle vara otroligt gott i denna smoothie, men det hade vi tyvärr inte hemma.

Single Post Navigation

Lämna en kommentar