En smak av livet

Mat. Hälsa. Träning. Resor. Hit och dit och så vidare…

Ny kategori – Produkter

Det är viktigt att använda sig av bra råvaror när man lagar mat. Men det är inte alltid helt lätt att välja. Där ute är en djungel! Så jag tänkte därför guida er lite här på bloggen.

Till att börja med vill jag hylla Risentas vetegroddar. Det är ett ypperligt komplement (alternativ) till mjöl i bröd, pajer och andra bakverk. Jag har använt mig av det bland annat i mina friskisfrallor. Jämfört med vanligt vetemjöl skiljer det mycket vad gäller näringsinnehåll. Det innehåller färre kalorier, mer än DUBBELT så mycket protein (25 gr vs 10 gr/100gr) och betydligt mindre mängd kolhydrat 27 gr vs 71 gr/100 gr. Så passa på att lägga ner ett paket i korgen nästa gång du handlar så har du det hemma när bak-andan faller på.

 

IMG_1456

 

 

Single Post Navigation

Lämna en kommentar