En smak av livet

Mat. Hälsa. Träning. Resor. Hit och dit och så vidare…

Mixad keso

Tillbaka i kylan igen. Mauritius var paradiset på jorden och har ni inte varit där kan jag varmt rekommendera det! Det finns ett oändligt utbud av aktiviteter, vi hann inte ens göra hälften av det vi tänkt. Prio ett var ju kitesurfningen såklart som var i VÄRLDSKLASS! I övrigt är befolkningen väldigt serviceminded och vänliga, det känns inte alls otryggt och maten är supergod – Asiatiskt, indiskt, franskt och afrikanskt i en härlig röra.

Nu när jag är hemma igen ska jag börja på ny kula och äta nyttigt och hälsosamt. Här är ett litet enkelt och nyttigt tips som är otroligt gott! Jag är en keso-fantast men ibland blir jag trött på att ”kesokornen” är så stora. Därför brukar jag ibland mixa min keso med mixerstav, simsala-bim har man fått sig ett krämigt pålägg eller bas för sås eller kesella-keso.

IMG_1630Idag gjorde jag mig en hälsosam mixkeso-smörgås med ägg, wasabiruccola, Renée Voltaire furikake sprinkles, citronpeppar och flingsalt. Hej hopp vad gott!

IMG_1631

Single Post Navigation

En tanke på “Mixad keso

  1. Pingback: Chokladig proteingröt | En smak av livet

Lämna en kommentar