En smak av livet

Mat. Hälsa. Träning. Resor. Hit och dit och så vidare…

Pizza-utmaning

Jag är nu hemkommen från värmen i paradiset, det känns sisådär om jag ska vara ärlig. Det var alltför skönt att leva lazy-days på Mauritius, kitesurfa, sola, bada och dricka färska juicer och kokosnötter.. Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan vi åker tillbaka.

Nu till rubriken! Jag är med i en Pizza-utmaning som Jenny i Jennys Matblogg har anordnat. Om ni testat mina pizzor som jag skrev om för ett tag sedan vet ni också att En Smak av Livet borde vinna :). Missade ni inlägget? Kan ni inte klicka på hyperlänken? Då kommer receptet här igen…..Gå in HÄR och rösta! 🙂 Tjingeling

IMG_15684 pizzor

  • 4 st fullkornstortilla
  • Kelda toscansk tomatsoppa
  • pesto på soltorkade tomater
  • västan 5 % ost, riven

Toppning

Töm kylskåpet! Tag vad du haver! Allt är gott på en tortillapizza… Men förslag på topping är….

  • ruccola/färsk spenat
  • parmaskinka
  • kronärtskocka
  • rödlök/vitlök/gullök/purjolök
  • oliver
  • svamp
  • chorizo
  • salami
  • parmesanost/Mozzarella/fetaost
  • skinka
  • köttfärs
  • pesto
  • soltorkade tomater
  • kyckling
  • sparris
  • ägg
  1. Sätt ugnen på 250 grader
  2. Lägg ut 4 tortillas på en plåt med bakplåtspapper.
  3. Ställ in tortillas utan topping och värm på dem ca 2-3 minuter
  4. Tag ut tortillas och bred ut Kelda Toscansk tomatsoppa på pizzorna.
  5. Lägg sedan på valfri topping och till sist osten.
  6. Ställ in i ugnen och grädda 5-7 minuter tills kanten börjar få färg och osten är smält.

Single Post Navigation

Lämna en kommentar